søndag 1. mai 2011

Årets trejd?


Paraboliska avslutningar ska vara volatila och också svårtrejdade. Inatt fick vi vår volatilitet i silvret.

I mitt förra blogginlägg skrev jag att jag hade tagit analysen av dagscyklerna av bordet och fokuserat på ett runaway mode. Om vi idag, när USA öppnar får en vidare rekyl ned, samt en sving låg om 3-5 dagar så kommer jag markera den som en ny cykelbotten. Väldigt sträckt men det får gå an. Därför har jag tagit bort min trailing stopp.

Om vi får en ny botten i dagscykel har vi årets trejd, iallafall kortsiktigt på bordet. Trejden går ut på att köpa guld/silver på en månads sikt, samt att lägga alla sina stoppar under svingen.

Med det positiva sentimentet då avskakat kan jag nästan lova er att guldet under nästa dagscykel orkar upp mer än till $1650 och att silvret orkar ta sig igenom $50-$53.

$1500 till $1750 i guldet på en månad vore inte så dumt va?
$40 till $60 i silvret inte heller?

Vi måste dock få en ordentlig rekyl samt en sving låg först.


Ha Guldnisse som trejdleader
http://guldnisse.blogspot.com/2011/04/guldnisse-som-tradeleader.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar