mandag 25. april 2011

Reversal i silvret!!


I dag fick vi en stor reversal i silver. Detta ser inte bra ut! Enligt planen ifrån gårdagens blogginlägg sålde jag 50% av mitt silver på dagens öppning runt $49,1. Jag har dock inte tagit hem vinsterna helt. Det mesta av vinsterna användes nämligen för att köpa guld runt $1 517. Nu runt stängning med denna stora reversal har jag dock även sålt av resterande 50% silver för runt $46,75, samt öppnat 1ozt guld för var 20ozt silver jag sålde.

Klicka på bilden för en förstoring

Var detta toppen på silvrets C-våg eller bara slutet av en sträckt dagscykel? Väldigt svårt att säga! Vad jag med större sannolikhet kan säga är att guldets C-våg är långt ifrån färdig. Guldets reversal var mer en toppande candlestick som vi ser i slutet av dagscyklerna. Därför spelar jag på det säkra före det osäkra och växlar in mina otroligt fina silvervinster till guld.

Guldet verkar dock stå inför en kommande botten i sin dagscykel. Jag trejdar inte runt dagscyklerna och det är därför som jag redan idag har köpt guld för de silverpositioner som jag hade. Jag kommer dock öka mitt innehav i guld om en ordentlig dagscykelbotten kommer. Den som gillar nivåer kan lägga in ett guldköp runt $1 490 - $1 480. Personligen avvaktar jag 2-3 dagar och ökar mina guldpositioner beroende på vilken nivå vi då har.

Till skillnad ifrån guldet kommer silvrets volatilitet på dessa nivåer dessvärre skaka ut många långsiktiga papperstrejders (som mig). Jag vill dock vara först ut. Rekylen kan bli så kraftig att silvret under sin nästa dagscykel endast orkar att skapa en dubbeltopp medan guldet orkar med en ordentlig avslutande topp, se mitt förra blogg inlägg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar